Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.03.2023 21:06 - ОТЖИВЕЛИЦА
Автор: vedroley Категория: Изкуство   
Прочетен: 1975 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Аз не съм със натура модерна.
За поръчки не списвам слова.
Сблъсквам своята вяра с неверност,
като смачкана с грайфер трева.

Лицемерът по навик ме хули.
Сноб извръща глава настрани.
И окото - сълза да търкули -
само в мене скръбта ще звъни.

Ослепял сред мнозината зрящи
или зрящ за слепците безчет,
по вратите стихът ми ще дращи,
като скитник бездомен и клет.

Ще се радва на славата кичът
със корона от жълт станиол.
Него търсят, възторгват, обичат -
все едно дали царят е гол...

Имам своя горчива присъда
с ешафод пред доволни тълпи.
Как да бъда? Или да не бъда?
Как перото ми кръст да търпи?

Стара снимка за век избледнява
и просмукват я влага и студ.
Мойта муза е вече такава,
но не носи на никого смут.

И е време навярно да скрия
тези свои самотни лъчи.
Писах стихове в бурна стихия,
но сърцето ми вдън се вгорчи.

Сякаш някаква пропаст безмерна
от студения свят ме дели.
Аз не съм със натура модерна.
Отживелица в мен се всели.

И сред този копнеж архаичен
още тупкай, ранимо сърце!
Някой горе все тъй те обича
и протяга към мене ръце...

(Тленен остатък)
Ведролей


Тагове:   отживелица,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vedroley
Категория: Изкуство
Прочетен: 882599
Постинги: 668
Коментари: 931
Гласове: 2802
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031