Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.12.2016 20:38 - ИСТОРИЯ С КЛОШАР
Автор: vedroley Категория: Изкуство   
Прочетен: 2207 Коментари: 6 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
За къшей хляб клошарят се помоли
до кофите на жилищния блок.
"О, Боже! Съкрушиха ме неволи,
но Ти ще ми помогнеш щом си Бог!

Една филийка само... За вечеря!
Да спре да курка празният стомах.
Че тежко е на гладно да треперя
и вече причерня ми, премалях..."

Излязъл за цигарка на балкона
гласа му чува някакъв еснаф.
И твърде му е смешен долу стонът,
досущ като надгробен епитаф.

"Сеир ще си направя! Тъй, на воля!
Остана ми от хлебеца парче,
че този долу до несвяст се моли,
а Бог едва ли ще се притече..."

След миг отгоре къшеят полита
и пада на тревата... Чудеса!
А клетникът е с радост неприкрита,
че Бог го чу от Свойте небеса.

"О, падам на нозете си, Всевишни!
И слави Те душата ми сега,
че Ти дочуваш скръбните въздишки
и с хляб лекуваш моята тъга..."

Еснафът гръмко почва да се киска.
"Какъв ти Бог, бе! Хлябът е от мен!"
"Човече! Аз от Него го поисках..." -
отвръща му бедняка утешен -

“А Той отчет на никого не дава
къде и как би сторил доброта!
И пак на Него Слава подобава
дори за най-нищожните неща..."

Цигарка недопушена - догаря...
Мълчи еснафът. Просто онемял.
И тръгва си зад кофите клошарят
в една молитва, светло просиял.

Ведролей


Тагове:   Клошар,


Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - И аз онемях,
17.12.2016 22:24
Ведролей!
цитирай
2. vedroley - Благодаря ти! Понякога ставаме ...
18.12.2016 00:28
Благодаря ти! Понякога ставаме проводници на Доброто, без дори да подозираме!
цитирай
3. jelezov - Може би едно от най-силните стих...
18.12.2016 02:53
Може би едно от най-силните стихотворения на автора, които аз от доста време чета с удоволствие и размисъл. Не споделям напълно философията, която изразява, но не я и отричам. Отношението към Бог е разделителната линия между двама ни. Религиозността на ведролей е сходна с тази на Васил Левски, а моята е като Христо Ботьовата.
цитирай
4. krumbelosvet - Поздрави
18.12.2016 11:19
И аз все прочитам, щом видя нешо от ведролей. Щото е човешко.
А помните ли вица от зората на свободата? В черквата един до друг се молят мутра и бабичка. "Боже, дано мине и тоя танкер!" "Боже, как да изкарам до пенсия?" така няколко пъти и мъжът не издържал - Бабе, на ти сто лева, не занимавай човека с глупости. Майка ми много се радваше на тоя виц, че Господ помогнал на бабичката.
цитирай
5. vedroley - Благодаря Ви, г-н Железов! Подобни ...
18.12.2016 12:52
Благодаря Ви, г-н Железов! Подобни "разделителни линии" не са препятствия, а връзки за силните духом. "Приятелят ми Левски" - пише Ботев - "е нечут характер". Така че аз се радвам на Вашето съпричастие под моя стих. Бог да Ви благослови!

jelezov написа:
Може би едно от най-силните стихотворения на автора, които аз от доста време чета с удоволствие и размисъл. Не споделям напълно философията, която изразява, но не я и отричам. Отношението към Бог е разделителната линия между двама ни. Религиозността на ведролей е сходна с тази на Васил Левски, а моята е като Христо Ботьовата.

цитирай
6. vedroley - Ех, че ме разсмяхте, но и замисли...
18.12.2016 12:59
Ех, че ме разсмяхте, но и замислихте, Красимире! Де да имаше повече такива мутри, които от вътрешна досада да помагат на мизерстващи хора! Светът щеше да е едно много по-добро място! Благодаря Ви за съпричастието! Бог да Ви благослови!

krumbelosvet написа:
И аз все прочитам, щом видя нешо от ведролей. Щото е човешко.
А помните ли вица от зората на свободата? В черквата един до друг се молят мутра и бабичка. "Боже, дано мине и тоя танкер!" "Боже, как да изкарам до пенсия?" така няколко пъти и мъжът не издържал - Бабе, на ти сто лева, не занимавай човека с глупости. Майка ми много се радваше на тоя виц, че Господ помогнал на бабичката.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vedroley
Категория: Изкуство
Прочетен: 889932
Постинги: 668
Коментари: 931
Гласове: 2803
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930