Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2013 13:39 - СИМОН КИРИНЕЕЦЪТ
Автор: vedroley Категория: Изкуство   
Прочетен: 484 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Моят Господ залитна и се свлече встрани.
Див центурий Го ритна и Му кресна: "Стани!"
Кръстът глухо простена, сякаш имаше глас.
А с душа непростена, гледам, плачейки аз.

Над ребрата пребити бич отново плющи.
"Ставай, Царю честити!" - чувам някой крещи.
Но телесната сила в гръб разкъсан кърви.
Страда Господ в немилост. Как напред да върви?

Остър поглед ме стърже. "Идвай тук! Приближи!
Вдигай Кръста Му бърже! Той едва се държи!"
Тичам с ужас. Уплашен. Блесват броня и меч.
Поглед зърва ме страшен и приготвен за сеч.

Свивам някак чевръсто плаха гръд до корем,
и очаквам, че Кръстът ще ме смачка съвсем.
Тръгвам там. Без въпроси. В устни млъкнал смутен.
Чудо! Кръстът ме носи, като Дух окрилен!

Всяка болка порезна, всяка мъка и грях
тънат в някаква бездна, и пристъвам без страх.
Ти ли, Господи вечен, мойта грешност отне?
Ти ли, Който посечен, строполи колене?

Как гласът ми да викне и да чуят слепци,
че Кръвта Ти, щом бликне, мигом ражда светци?
Свършва пътят на хълма. Свалям Кръста от гръб.
Господ гледа ме мълком с поглед верен и скъп.

И отронва, обичащ, своя паметен стон.
"Зная как се наричаш. Ти Си Моят Симон!
Кръстът сам те намери сред тълпите встрани!
Бог нарече те Верен и с Любов те плени!"
***
Моят Господ издъхна. А земята след трус
в тихо ехо заглъхна: Прославете Исус!

Ведролей



Тагове:   христос,   Симон,   Голгота,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vedroley
Категория: Изкуство
Прочетен: 886609
Постинги: 668
Коментари: 931
Гласове: 2803
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930