Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2013 08:57 - ЗЕМЯ, КАТО ЕДНА ЧОВЕШКА ДЛАН
Автор: vedroley Категория: Изкуство   
Прочетен: 762 Коментари: 2 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Земя, като една човешка длан,
напомняща за шепа на старица.
Гневът ти заприлича на вулкан,
изригнал от сълзите на зеница.

Че кой до днес духа ти не стъжни
с грабителство, каквото му приляга?
Нарочиха с най-грешните везни
за злия - рай, за свестния - тояга.

И не една надежда потъмня
под кръстове от минала забрава.
Глупакът на кресло не поумня,
а мъдрият ума си не продава.

През врявата на лъст и суета
не се дочу протестът на човека,
че твоите несбъднати лета
заложиха в безумна ипотека.

Да съхне всичко - в дългове, щети,
а с извора ти - чужд да се опива.
Тълпите да живеят от мечти,
в които ти си толкова красива.

Земя, като една човешка длан!
Стани пестник! На алчните - присъда!
Оставам в теб с живот неизживян,
готов да оцелея... И пребъда!

Ведролей



Тагове:   България,   земя,


Гласувай:
6



1. planinitenabulgaria - Какво нещо е Поетът!
26.04.2013 16:28
В няколко стиха той може да каже цялата истина, които другите носят в сърцата си, но не могат да я разберат в цялост. Истината може да се опише и импресионистично - без глаголи. Какъв дар за хората е поетът!
Брависимо, Великий Поете! За мен - който не съм поет - така велики са стиховете на Смирненски, но Твоите освен социално ми звучат и апостолически!
цитирай
2. planinitenabulgaria - Какво нещо е Поетът!
26.04.2013 16:29
В няколко стиха той може да каже цялата истина, които другите носят в сърцата си, но не могат да я разберат в цялост. Истината може да се опише и импресионистично - без глаголи. Какъв дар за хората е поетът!
Брависимо, Великий Поете! За мен - който не съм поет - така велики са стиховете на Смирненски, но Твоите освен социално ми звучат и апостолически!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vedroley
Категория: Изкуство
Прочетен: 887305
Постинги: 668
Коментари: 931
Гласове: 2803
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930