Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.02.2013 20:35 - ГОЛГОТАТА НА ПОЕТА
Автор: vedroley Категория: Изкуство   
Прочетен: 698 Коментари: 1 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Не съм желал да бъда силует
и знам, че няма как да ми се случи.
Съдбата ме дамгоса за поет,
но без да има кой да ме научи.

Едно сърце, тефтерче и молив
света реших, че могат да преборят.
Та някак си, напук, да бъда жив,
когато с мене мъртвите заспорят.

Но не задгробно да ми шепнат. Не!
Защото има приживе умрели...
С морал и чест, подвили колене,
в душите им, безверно оскотели.

Превити роби в крепостния мрак
с ръце, които драпат за просия.
В поклон пред височайшия простак,
затрил съдбите в тъжна орисия.

Но как тогава ражда се следа,
която свода мрачен да прониже?
Не иска ли поетът свобода,
а не на шут подметките да ближе?

Не търси ли страданието кръст
и огънят - заветното кандило?
И кой насилник би размахал пръст
на вече разгоряното светило?

Светът от силуети се смрачи.
И здрач погълна бялото в гледеца.
Къде са просветените очи
от вярата небесна на светеца?

Къде са вдъхновените пера,
които меч не може да посича?
О, Господи! Дано да разбера
кога поетът истински обича!

Че мълнията бляска и трещи,
а мракът само в дупките трепери.
Дано у мен да се припомниш Ти,
когато в Теб Голгота ме намери!...

Ведролей



Тагове:   поет,   Голгота,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. planinitenabulgaria - Въпрос:
23.02.2013 21:03
Боговдъхновени слова или Божие слово е това стихотворение?

Поздрав с нещо много велико и много трудно - Божие слово, отправено към нас чрез музика. Заключителната фуга на три теми, които символизират Бог отец, Бог син и Светия Дух е специален поздрав за Теб, Великий Поете!

http://www.youtube.com/watch?v=j7UW6swXWQA
http://www.youtube.com/watch?v=jcfciGI84SE
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vedroley
Категория: Изкуство
Прочетен: 882578
Постинги: 668
Коментари: 931
Гласове: 2802
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031