Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2013 21:27 - ВЪЗВРЪЩАЛЕЦ
Автор: vedroley Категория: Изкуство   
Прочетен: 807 Коментари: 4 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Не се боя самотен да угасна
сред преспите на зимна самота.
Съдбата е по своему прекрасна,
дори и след последната черта.

Но даже - да речем, несправедлива -
тя следва своя смисъл провидян.
Животът идва. После си отива,
а всеки дъх е капка в океан.

Един се ражда, а пък друг умира.
Щафетата е родова. С Олимп.
А лаурата? Тя не се избира,
но каца на главите като нимб.

Една искрица в някой да разпаля
и огънят - след мен ще продължи.
Защо тогава края си да жаля
или несбъднат зов да ми тежи?

За колко време трепва из вълните
дори една оставена следа?
Безпаметна изчезва - като дните
в забравата на стълпове вода.

И само който търси - ще намери
това, което друг е подарил -
дори да са изгубени химери,
в които той е бил, или не бил...

Светът не е последната причина
на всичките се случили неща.
Преди от него сам да си замина
аз нищичко за себе си не ща.

Че сетния си праг като прекрача -
оттатък възвръщалец съм, нали?
Едва тогава нека да изплача
скръбта, която вече не боли...

Ведролей



Тагове:   възвръщалец,


Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. planinitenabulgaria - Великий Поете,
19.03.2013 22:32
Твоето стихотворение ми напомни за едно друго, на Пушкин:

"...Не, цял не ще умра; с душа в заветна лира
праха си надживял, запазил се от тлен,
ще бъда аз прочут, догдето ме разбира
поне един поет след мен.

И дълго ще съм жив на хората в сърцата,
че чувства най-добри пробуждах с моя стих,..."

Ти си го казал по друг начин:

Една искрица в някой да разпаля
и огънят - след мен ще продължи.

Заглавието на стихотворенитето Ти пък ми напочни за две творби на Шуберт, песента Странникът и фантазията Странникът, в която тази песен се завръща.

http://www.youtube.com/watch?v=iMMVAhwLqGw
http://www.youtube.com/watch?v=DHr4CPpde7o

Не искрица в някой, Великий Поете, си разгорял, а огън в много хора!
Коста
цитирай
2. ka4ak - "Една искрица в някой да разпаля и огънят - след мен ще продължи"!!!:)))
20.03.2013 01:00
Тук си,Ясен .....!!!:)))))))
цитирай
3. ellia - Ка4ак го е казал много добре....:)))
20.03.2013 14:35
Ясен е много ясен,прям,открит до болка на онова малко червейче,
което ни човърка отвътре,и което ни кара да бъдем...просто себе си!
А ти си голям Човек,с още по-голямо сърце и душа...
Сърдечни поздрави,Ведрин,ти просто вливаш в мен ведрина и светлина-
искрена съм на макс,приятелю!
Честита Първа Пролет!
:)))
цитирай
4. vedroley - ***
20.03.2013 18:26
Благодаря ти, Коста - и за Пушкиновия коментар, и за приятелския дух към поезията ми! Благодаря ти, Качак - трябва да си оправдавам поетичното име, иначе как бих се подписвал с него? Благодаря ти, Еллия - имай и ти сърдечни поздрави от мен! Бог да благослови - теб и другите ми двама приятели! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vedroley
Категория: Изкуство
Прочетен: 887459
Постинги: 668
Коментари: 931
Гласове: 2803
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930